Cross : Kawasaki KX250 és KX250F |
Kawasaki KX250 és KX250F
http://www.sportmotor.hu/index.phtml 2006.11.01. 13:18
A tököli krosszpályán alkalmunk volt kipróbálni a Kawasaki 2005-ös krosszgépeit.
Túl sok kört nem tudtunk teljesíteni KX 250 kétütemű vaddisznóval, és a KX 250F négyüteművel, ezért inkább hagyatkozzunk a gyár által végrehajtott módosításokra.
- Új KIPS: korábban a fő és a segédszelep együtt működtette, emiatt a teljesítmény 6-7.000 fordulat között egy pillanatnyi megtorpanás után jelentkezett. A szelepek független működése miatt a segédszelep csak azután kezd el nyitni, miután a fő szelep már teljesen kinyílt. Az erő sokkal lágyabb átmenettel jelentkezik, ezáltal a teljesítménygörbe lineárisabb, ami sokkal könnyebben kezelhető motorkarakterisztikát biztosít.
- A hűtővíz járatok új utakon vannak elvezetve a hatékonyabb hűtés érdekében, főleg a kipufogó hengernyílás környékén. Ez megelőzi a túlhevülés miatti teljesítményveszteséget a hosszú menetek alatt.
- A henger felfogatási szöge 10°-ról 5°-ra csökkent. Emiatt hosszabb kipufogó nyílást lehetett kialakítani, ami fokozza a teljesítményt a teljes fordulatszám tartományban.
- A könnyű acél vázzal kapcsolatos legfontosabb módosítása a villaszög módosítása 27°-ról 26°-ra, melynek eredményeképp pontosabb és gyorsabb a kanyarvétel.
- Az alumínium lengőovilla formája változatlan maradt, de merevsége megnőtt, fokozva ezáltal a stabilitást és a kezelhetőséget.
- Az átdolgozott váz szűkebb a lábtartóknál, így karcsúbb benyomást kelt a vezetőben.
- A magasabb lábtartók és a 15 mm-rel magasabb hátsó fékpedál tovább növelik a szabad magasságot.
- Az új Kayaba villában elkülönített kamrákban található az olaj és a levegő, így hosszú motorozások alkalmával is állandó teljesítményt nyújt. Az alacsony súrlódású tömítések hozzájárulnak a finom működéshez.
- Az új Uni-Trak hátsó felfüggesztés új kapcsolódási arányokkal illeszkedik az új vázhoz.
- Az átdolgozott kormányforma és a laposabb ülés segíti a pilóta mozgását. Az ülésmagasság 10 mm-rel nőtt.
- Az új ülésburkolat tapadós felső résszel és sima oldalfallal rendelkezik, így biztosan tartja a pilótát, ha ráül, és segíti a mozgását, ha kiáll a lábtartóra.
- Az átdolgozott ülés-lábtartó távolság nagyobb szabadságot nyújt a pilótának, mikor a lábtartón áll.
További változtatások:
- 249 cm3-es, vízhűtéses, kétütemű, egyhengeres erőforrás.
A fém hengerfejtömítést O-gyűrűs konstrukció váltja fel a jobb tömítés és pontosabb illeszkedés érdekében.
- Új szívórés kialakítás: a rés hossza és szöge megváltozott a hatékonyabb szívás érdekében. Az öblítő rés kiömlő szöge szintén módosult.
- Új membrán szelep: módosított design a még jobb gázreakció érdekében.
- A levegő szívócső formája illeszkedik az átdolgozott karburátor tartóhoz.
- A tágulókamra méretei és konstrukciója megváltozott, növelve a teljesítményt.
- Az átdolgozott dugattyú új gyűrűi és hornyai megakadályozzák a gyűrű kiugrást.
- A kuplung kiemelő tengely és kar módosult, a kioldó mechanizmus a generátor burkolat mögé került.
- A váltás még jobb lett, köszönhetően az 5. fokozat és a véghajtás tengely bonyolult vájatainak. A váltótengely tűgörgős csapágyat kapott, így még jobban érezhető a váltás.
- Az új vízpumpában új munkakerék és átdolgozott áttételek gondoskodnak a még hatékonyabb keringetésről.
- Az új forgattyúsház miatt az alábbi burkolatok változtak meg: lánckerék burkolat, külső/belső kuplungfedelek, vízpumpa burkolat.
- A generátor fedél műanyagról magnéziumra változott, fokozva a gép külső megjelenését.
- Az átdolgozott karburátor beállítások, és az új felfogatás miatti egyenesebb beáramlás eredményeképp a gázreakció javult.
- A hűtő nagyobb lett a még hatékonyabb hőtés érdekében.
- A gyújtást továbbfejlesztették, nagyobb kondenzátor, a súlycsökkentés érdekében a generátorba beépített regulátor, új állórész, és új tekercselés a főbb jellemzői. A gyújtásidő az új erőkarakterisztikához lett hangolva.
- Az új gyertya kisebb testtel és elektródával, más formával és anyaggal csökkenti a súlyt, és megkönnyíti a karbantartást.
- Az új, könnyűsúlyú gyújtótekercs sokkal kompaktabb, mint elődje.
- A gyújtástekercs primer csatlakozói vízálló kialakításúk a megbízhatóság növelése érdekében.
Egyéb jellemzők:
- A benzintank betöltő 37 mm-ról 46 mm-re nőtt, a könnyebb tankolás érdekében.
- A kuplungkar menet közben is állítható rendszerű.
- Az új lábtartók szélesebbek és jobb tapadást biztosítanak a lábnak.
- Az új első fékkar jobban adagolható.
- A szélesebb kormányfelfogatás (90-rol 97 mm-re) segít megelőzni a kormány elhajlását.
- A kuplungkábel külso burkolata polietilénről teflonra változott, ezáltal csökkentve a súrlódást.
- A gázbowden simábban jár, és ezáltal jobb visszajelzést nyújt.
- A könnyu DID első felni és a könnyű küllők csökkentik a rugózatlan tömeget. A hátsó felni új keresztszelvénye is a könnyű súlyt célozza meg.
- A villa és a hátsó rugóstag felfogató csavarok, és az új hátsó főfékhenger szintén a könnyebb súly érdekében lettek kifejlesztve.
- Az első villa rögzíto csavarok helye megváltozott a felső villahídnál a könnyebb karbantartás és erősebb felfogatás érdekében.
- Az új anyagból készült első fékbetét jobban adagolható, és nagyobb teljesítményt is nyújt.
- A láncvezető görgő mostantól két csapággyal rendelkezik a tartósság érdekében.
- A hátsó segédváznak nagyobb lett a felső felfogatási konzolja.
- Az opcionális blokk alkatrészek közé tartoznak: karburátor tuning, gyújtás rotor különbözo belső súlyokkal, nagyobb, 14 fogas lánckerék, és különbözo hőértékű gyertyák.
- Az opcionális futómű alkatrészek a következők: 20 colos első kerék, tömör féktárcsák, egy sor alumínium és acél hátsó fogaskerekek, különböző villa és hátsó rugóstag rugók, első/hátsó kerék alkatrészek.
|