bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
motorok
 
time
 
számláló
Indulás: 2006-02-20
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
-=[SZAVAZZ]=-
a szavazást január 3.-án zárom le
Mejik a jobb motor szerinted és okosan döncs

KAWASAKI KX (7 / 15%)
Y2K (1 / 2%)
Suzuki RM (2 / 4%)
Malaguti F12 (0 / 0%)
KTM EXC (9 / 19%)
Honda CBR600RR (14 / 29%)
KTM Superduke (3 / 6%)
MZ ETZ (1 / 2%)
Romet (3 / 6%)
Babetta (8 / 17%)

Szavazatok száma: 48

Létrehozás időpontja:
2006-11-01 13:26:26

Szavazás lezárva:
2007-12-17 13:51:45


Lezárt szavazások
 
neon

 
Időjárás
Magyar o. időjárás
12 órás Animált Hőtérkép Magyarországról
 
Limp Bizkit
 
Túra
Túra : Triumph Rocket III

Triumph Rocket III

www.motorrevu.hu  2007.02.17. 18:06

Vízhűtésű, négyütemű, háromhengeres, soros motor egy kiegyensúlyozótengellyel. Két lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Száraz karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 52 mm-es torokátmérővel, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor, generátor 492W, akkumulátor 12 V/18 Ah, önindító.

A skótok már bizonyították bátorságukat Mel Gibsonnal az élen A rettenthetetlen című filmben, most brit szomszédjaik is harci díszbe öltöztek, és mutattak valamit abból, miért is tartoztak sokáig a motorgyártás élvonalába.Tavaly szeptemberben a Milánói Motorshow-n mutatta be a Triumph az ő kis Hulkját. A név valóban nagyon találó, mert egy igazi szörnyetegről van szó. Nem csak hatalmas méretével és elképesztően nagy, a modern motorgyártás legnagyobbnak vélt erőforrásával hívta fel magára a figyelmet, hanem technikai érdekességeivel is. Gondoljuk csak végig, méretes, 2300 cm3-es blokkját még az Európában cirkáló autók többsége is megirigyelheti. De itt nem álltak meg, és akkor, amikor a gyártok nagy része V2- ben vagy elenyésző számban hathengeresben gondolkodik, például a Valkyrienél, ők gondoltak egy merészet, és 3 kút méretű „lukacskát” fúrtak a hengerbe. Ez azt jelenti, mintha három DR 800-as blokkot olvasztottak volna össze. Ez nem is lenne nagy dolog, hegesztek egy vázat, beledobom egy harckocsi erőforrását, és akkor mi van, én leszek a befutó? Nem! Ugyanis ezek hidegvérű mérnökök, nem bíztak semmit se a véletlenre. Feladták a leckét a napocskás ország sportmotorjainak. Ki gondolná, hogy ez a monstrumnak látszó valami legyorsul egy Hayabusát? Vagy éppen azt, hogy 9500-as fordulaton nem tud annyit a ZX10-R, mint ez a masina, de ami a legszebb az egészben, hogy könnyedén pá-pát int egy CBR 1000 RRnek. De akinek ez nem elég, nem ült egyiken se, annak is mondanak majd valamit ezek a számadatok: 0–50-re 1 másodperc alatt, vagy akár 7,2 s 160-ig, ami 1,2-es G gyorsulást jelent.Tehát egy nagyon jó dragalapról beszélhetünk, amivel lehet gyalázni lámpától a célvonalig. A hangja akár egy rózsaszín, kéjes álom. A megjelenése pedig sugározza azt, hogy gyere nézz meg, jó vagyok, mi? Igen feltűnő, a hátsó keréken feszülő 240/50 16-os gumi, amit inkább épített cruisereken lehet látni. Szükség is van rá, 350 kg-os súlya és komoly teljesítménye miatt. De ne higgye senki, hogy egy bálnáról van szó, amit külön művészet befogni és meglovagolni. A kormány állása és a tank mérete lehetőséget biztosít egy kétajtós szekrény felhelyezésére is, anélkül, hogy zavaró lenne. Ülése nagyon jól párnázott, és igen alacsonyra került, ezáltal alacsonyabb bálnavadászoknak sem okoz gondot mindkét talpat egyszerre letenni. A lábtartó elhelyezése is inkább a kényelmet szolgálja. A gép alapállapotban egyszemélyes, és nincs rajta hátsó ülés, de ezen könnyen lehet segíteni, egy előre elkészített és utólag bármikor felcsavarozható üléssel. De nézzük tovább, ha már a nyeregben vagyunk, és a hüvelykujjunkat az önindító gombjára tesszük, kezdődik a csoda. Itt kell megemlíteni, hogy nem kell rugdosással szenvedni, ahogy azt a nagy amerikai vetélytársaktól megszokhattuk.

 A szörnyetegünk életre kel, a váltó fogaskerekei azonnal susogni kezdenek, a szelepek és a pumpák kicsit sípolnak, és a három csőből kiáramló levegő tüdőt és testet rengető, érezni az erőt, ami benne rejlik. A váltó vajpuha, elég épp csak hozzáérni, és simán egyik fokozatból a másikba ugrik. Lábakat fel, és irány az ismeretlen. A kuplung nagyon lágy, és igen jól adagolható, akár a teljesítmény, ami már a pincében is jól húz, mégis nagyon kezes bárány. Szinte tökéletesen sikerült kiegyensúlyozni az erőforrás karakterisztikáját. A súlypont elég alacsonyra került, hála a száraz karteres blokknak. Ez megkönnyíti a hirtelen manővereket, és könynyebbé teszi a szűk fordulókban való forgolódást. A gyorsabb, lendületes kanyarvételek is könnyen mennek, köszönhetően az első futóműnek, ami megfelelő lágyságú. A hátulja már más képet mutat, a mindkét oldalon megtalálható gátló feszes, és gödrökön áthaladva rendszeresen kilő a nyeregből. Magyar szemmel nézve ez igen gyakori jelenség lenne. De valaminek meg kell tartania a gép 350 kg-os tömegét. Sajnos kompromisszumok nélkül nem lehet megoldani. Ha netán talál valaki olyan aszfaltcsíkot kishazánkban, ami élvezetesen kanyarog, és a minősége is jó, annak nem lesz gond a lábtartókat elkoptatni, mert kellemesen lehet borítani ezt az óriást. Tisztán érezhető az a pont, ahol már csökken a stabilitás, és nő az elesés veszélye. Idejében érkeznek a megfelelő jelzések, hogy ne csapjuk oda magunkat. De a gyorsulás után essen egy-két szó a lassulásról is, hisz ha ekkora tömeg belendül… Tudom, hogy már mindenkinek a könyökén jön ki a dicséretek sora, de van is mit. A Daytona 955-ös sportgép első fékét kapta, ami meg kell hagyni, igen gyorsan megállítja ezt a tehetetlen tömeget. Hátul már nem húztak bele ennyire, és egy hatalmas tárcsára rátettek egy kétdugattyús nyerget. De ezt legalább jól adagolhatóan oldották meg.

 Azért a dizájnra is jutott a fiúk erejéből, és a nélkülözhetetlen krómozások sem maradtak el. De hogy egy kis negatívumot is mondjak, komoly fékezés esetén rendesen összeül a motor eleje, a finom, puhára hangolt első telók miatt. Ebből a lassulásból a motorfék elég elenyésző mértékben veszi ki a részét, ami nem másnak, mint a 8,7-es kompressziónak köszönhető. Az 1695 mm-es tengelytáv ne ijesszen meg senkit, mert igaz fürge, pillekönnyű, sportos járgánynak nem nevezhető, mégis a forgolódásnál a kormányzás relatíve könnyű. És nem csak a kormányzás az, a blokk erejét és kezelhetőségét már próbáltam ecsetelni, de sajna nem tudok betelni vele. Az ötsebességes váltót nagyon egyszerűen lehet felosztani, az egyes a motor megindítására való, a többi meg csak úgy van. Miért is mondom ezt? Csak azért, mert a már említett pincéből húz dolog azt jelenti, hogy 1000-es fordulaton simán lehet vele gurulni, és ha netán 20-ra vissza kell lassulnunk, ráadásul elfelejtettünk ötödikből visszaváltani, észre se veszi a gép, és mi se. Ezért is könnyű átsiklani felette. Már-már az automatához közelít. De ebbe a komfortérzetbe a kompressziónak, pontosabban a motorféknek is benne van a keze. Nem bicsaklik az ember feje, ha leveszi a kezét a gázról. A kardánhajtás ilyen adatok mellett nélkülözhetetlen, de nagyon jó lett. A felfelé gangolásnál a kuplung használata ajánlott, a rántások elkerülése érdekében. De ebben egy külön egység is a segítségünkre van. Ami a műszerezettséget és az optikát illeti, hála az égnek nem cifrázták túl, feltettek egy pár jól leolvasható analóg órát, egy világítás-, egy üzemanyag- és egy indexvisszajelzőt. A kicsi LED-ek még fényes nappal is tisztán láthatók, nem kell kézzel árnyékolni, hogy tudjuk, jeleznek-e. Nem vitték túlzásba, de nem is ez a cél egy ilyen jól kidolgozott cruisernél. Azt hiszem, mindenki egyetért velem abban, hogy az első rápillantás után egy kép villan át az ember agyán. Egy kép, ahol csak én vagyok, a motor és a végtelen út. Árad belőle a gyere ülj rám és menjünk ki a világból érzés. Rápattanva gondjaink elszállnak, és hatalmába kerít minket az óriási motor karizmája. Azt hinnénk, ezt az idillt semmi sem zavarhatja meg. Ha elég türelmesek, és méretes pénztárcával rendelkeznek, valóban nem. A gyár az első évben 4000-es példányszámban gondolkodik, jelenleg úgy kéthetente kerül egy gép Magyarországra, 4 600 000 forintos bruttó áron. De ha figyelembe vesszük, mit is kapunk cserébe…  

Furat × löket

101,6 × 94,3 mm

Lökettérfogat

2294 cm3

Sűrítési viszony

8,7:1

Névleges teljesítmény

142 LE (104 kW) 5750/min-nál

Max. forgatónyomaték

200 Nm (20,2 kpm) 2500/min-nál

Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikusan működtetett, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, ötsebességes váltómű, szekunder hajtás kardántengellyel.

Futómű
Acélcső hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 43 mm-es belsőcső-átmérővel, hátul acélcső lengővilla, két oldalt szerelt rugós tag. Elöl 320 mm-es dupla tárcsafék négydugattyús féknyergekkel, hátul 316 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Kerékméret elöl/hátul

3.50 × 18/7.50 × 16

Gumiméret elöl/hátul

150/80 R 18/240/50 R 16


Méret és tömeg
Tengelytáv

1695 mm

Villaszög

58 fok

Utánfutás

152 mm

Ülésmagasság

740 mm

Teletankolt tömeg (gyári adat)

350 kg


Ár 4 600 000 Ft

 
teve
 
-=LINKEK=-
 
Menü
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
-=SZAVAZÁS=-
Cross
meik a jobb cross motor?

KTM 250 EXC (0 / 0%)
KTM 250 SX (2 / 14%)
Yamaha 250 YZ (1 / 7%)
Yamaha 125 DT (1 / 7%)
Yamaha 80 PW (1 / 7%)
Suzuki 250 RM (0 / 0%)
Suzuki RM-Z 250 K7 (2 / 14%)
Honda CRF 250R (7 / 50%)

Szavazatok száma: 14

Létrehozás időpontja:
2007-01-13 14:19:49

Szavazás lezárva:
2007-12-17 13:51:33


Lezárt szavazások
 
-=[SZAVAZÁS]=-
Szupersport
meik a jobb Szupersport motor?

Yamaha YZF-R1 (1 / 8%)
Yamaha YZF-R1SP (0 / 0%)
Yamaha YZF-R6 (2 / 17%)
Yamaha YZF-R6S (1 / 8%)
Suzuki GSX 1300 (0 / 0%)
Suzuki GSX R-1000 (0 / 0%)
Suzuki GSX R-750 (1 / 8%)
Suzuki GSX R-600 (2 / 17%)
Honda VTR1000 SP-2 (3 / 25%)
Honda CBR600 F (2 / 17%)

Szavazatok száma: 12

Létrehozás időpontja:
2007-01-13 15:12:56

Szavazás lezárva:
2007-12-17 13:51:38


Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?