Túra : Kawasaki ER-6n teszt |
Kawasaki ER-6n teszt
www.motorrevu.hu 2007.01.13. 17:26
A gyár az ER-5 és a Z-750 közti űrt szeretné betölteni legújabb modelljével, mellyel egyértelműen a Suzuki SV 650 babérjaira tör. Kívülről rendkívül szemrevaló a bringa, mivel a designerek más motorokról koppintották a jól kinéző dolgokat. Az eleje a Dukot, az oldalidomok a Benelli TNT-t, míg a motor alján található kipufogó a Buell-t idézi. A műszerfal szintén tetszetős, a fordulatszámmérő a fő helyen, a többi ‘lényegtelen’ cucc pedig körülötte. Ülésmagassága 78,5 cm, így az alacsonyabb pilótáknak nem kell sámli a pirosnál, s a 190 cm-es embereknek, mint amekkora én is vagyok, sem kényelmetlen az üléspozíció.
Beszéljünk kicsit a blokkról. Kéthengeresnek kéthengeres, de a jól megszokott V elrendezés helyett, a soros megoldás mellett döntöttek a Kawasakinál. Ennek előnye, hogy a bringát olyan kompaktra sikerült varázsolni, ami nem mindennapi ebben a kategóriában. Amikor az ember ráül a motorra elcsodálkozik, milyen vékony is a tank, mintha csak egy krosszgépen ülne az ember. Power. Alul is van benne kraft, de igazából 6000-től érzi elemében magát, ami tart egészen 11 ezerig. A maximális 72 lóerőt 8.500-as fordulaton présel ki magából, míg a 66 Nm-es legnagyobb nyomatékot 7.000-nél adja le. A futóműre nem lehet panaszunk, talán a hátulja kicsit keményre sikeredett. Apropó hátsó felfüggesztés. A mérnökök ennél a pontnál is valami egyedit próbáltak alkotni, így született az oldalra helyezett rugóstag, ami jócskán feldobja a motor küllemét.
A kétdugattyús első fék a kategóriájának megfelelően viselkedik, ami a spotmotorokhoz szokott embereknek bizony csirkének bizonyul, ám egy SV-vel összehasonlítva szebb képet mutat. Az első féktárcsák egyébként hullámosak, ami csak esztétikai szempontból előnyös, ugyanis nem marnak a fékbetétbe, ezáltal is kímélve azokat. A gazdasásosság egyébként fontos szempont volt a motor tervezésénél. Fogyasztása 5 liter körüli, ráadásul egy olajcseréhez mindössze 2 liter olajra van szükség, amit 12.000 km-enként kell megejteni, szervízelni pedig 6.000 km-enként kell. Összességében egy frankó, kompakt, jól kezelhető mocival volt dolgunk, ami biztos nem okoz csalódást gazdájának. A motort 2005. októberétől lehet hazánkban megvásárolni, s ha az időjárás is engedi, még jókat lehet vele túrázni a motoros szezon végén.
|